آشنایی با انواع رنگ های خط کشی پارکینگ و جایگاه خودرو
نوشته شده توسط : کارویس

رنگ‌ های خط کشی پارکینگ چه مفهومی دارد؟ تفاوت رنگ‌های مختلف در پارکینگ‌ها چیست؟ رنگ‌هایی که برای خط کشی استفاده می‌شوند چه کاربردی دارند؟ برای مرزبندی و مشخص کردن حریم پارک خودروها در پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی از خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود. خط کشی پارکینگ برای انواع پوشش‌های آسفالت، سیمان و موزائیکی قابل استفاده است. این کار با کمک رنگ‌های مخصوص استفاده می‌شود که متناسب با هر سطح، نوع مشخصی دارند. جهت آشنایی با انواع رنگ های خط کشی پارکینگ و جایگاه خودرو با این مطلب از کارویس همراه باشید.

انواع رنگ های خط کشی پارکینگ

انواع رنگ های خط کشی پارکینگ به دو دسته رنگ‌های تک جزئی و دو جزئی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های تک جزئی زرد یا سفید هستند. از جمله ویژگی‌های این مدل رنگ می‌توان به بازتاب 75 درصدی و قدرت پوشانندگی 320 گرم در متر مربع اشاره کرد. خشک شدن رنگ‌های تک جزئی بین 5-10 دقیقه زمان می‌برد که این میزان مربوط به خشک شدن سطحی است. خشک شدن کامل این رنگ‌ها 2-4 ساعت زمان می‌برند. رنگ‌های دو جزئی، از دیگر انواع رنگ های خط کشی پارکینگ هستند که اغلب سفید رنگ هستند. این رنگ‌ها ضخامتی نهایتا به اندازه 5000 میکرون دارند. خشک شدن کامل و سطحی این رنگ‌ها زمان بیشتری نیاز دارند. خشک شدن سطحی رنگ‌ها 20 دقیقه و خشک شدن کامل 24 ساعت زمان می‌برد.

ویژگی رنگ های خط کشی پارکینگ

رنگ هایی که به منظور خط کشی پارکینگ استفاده می‌شوند باید از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار باشند. مهم‌ترین ویژگی رنگ های خط کشی پارکینگ مواردی است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • دیده شدن در شرایط مختلف

رنگ‌هایی که برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شوند باید در هر شرایطی قابل رویت باشند و این مهم‌ترین ویژگی این رنگ‌ها است. چه به عنوان راننده و چه به عنوان عابر پیاده باید قادر به تشخیص رنگ‌های سطح پارکینگ و تمایز دادن آن‌ها با رنگ‌های دیگر باشید تا محدوده پارکینگ را به درستی تشخیص دهید. این موضوع به خصوص برای رانندگی در شب یا پارکینگ‌هایی که فضای تاریکی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به منظور فراهم کردن چنین استانداردی، رنگ‌های سفید را با دانه‌های درخشان و رنگ‌های دیگر را با فلورسنت استفاده می‌کنند یا از رنگ‌هایی مانند نارنجی یا فسفری استفاده می‌کنند.

  • مقاومت در برابر رطوبت

رنگ های خط کشی پارکینگ باید در برابر رطوبت مقاوم باشند. این موضوع به خصوص در مورد پارکینگ‌هایی که در فضای باز قرار دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر رنگ‌ها نسبت به آب مقاوم نباشند، در اثر رفت و آمد خودروها خیلی زود پاک شده و باید مجددا سطح را رنگ آمیز کرد.

  • مقاومت مکانیکی

از دیگر ویژگی‌هایی که رنگ های خط کشی پارکینگ باید از آن برخوردار باشند، مقاومت مکانیکی را می‌توان نام برد. تردد بالا و عبور و مرور خودروها در پارکینگ سایش رنگ از کف پارکینگ می‌شود، در صورتی که رنگ نسبت به این سایش مقاوم نباشد خیلی زود پاک شده و اثر آن از بین می‌رود. طول عمر بالا که وابسته به مقاومت مکانیک یک ویژگی مهم در مورد رنگ‌های پارکینگ است.

  • یکپارچگی و ثبات

دیگر ویژگی مهم رنگ‌های پارکینگ یکپارچگی و ثبات است. رنگ‌های یکپارچه نسبت به نفوذ آلاینده‌ها مقاوم‌تر بوده و دیرتر کثیف می‌شوند. در حالیکه رنگ‌های دیگر با نفوذ کوچک‌ترین آلاینده دچار کثیفی و تغییر رنگ می‌شوند.

نتیجه گیری

رنگ های خط کشی پارکینگ دارای انواع مختلفی هستند و انتخاب آن‌ها بر اساس سطح یا کفپوش پارکینگ انجام می‌شود. این رنگ‌ها از ویژگی‌هایی مانند دوام و ماندگاری بالا، مقاومت نسبت به تغییرات جوی، خشک شدن سریع و تمیز شدن راحت با دستگاه مخصوص برخوردار هستند. این رنگ‌ها با دستگاه‌های مخصوصی استفاده می‌شوند که تنها مجموعه‌های تخصصی آن‌ها را در اختیار دارند. کارویس یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات خط کشی پارکینگ را با رنگ‌های مخصوص و با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

سوالات متداول

1. رنگ های خط کشی پارکینگ چند نوع دارند؟

رنگ‌ های خط کشی پارکینگ به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می‌شوند که در ویژگی‌هایی مانند ضخامت، قدرت پوشش، درخشندگی و سرعت خشک شدن تفاوت دارند.

2. ویژگی رنگ های خط کشی پارکینگ چیست؟

رنگ‌ هایی که برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود باید قابلیت دید در هر شرایطی داشته باشند، نسبت به آب و رطوبت مقاوم باشند، مقاومت مکانیکی داشته باشند، ثبات داشته و یکپارچه باشند.

3. برای تمایز دادن رنگ‌های پارکینگ چه استانداردی لحاظ می‌شود؟

برای تمایز دادن رنگ‌های کف پارکینگ از دانه‌های درخشان برای رنگ سفید و رنگ‌های حاوی فلورسنت یا رنگ‌های نارنجی و فسفری استفاده می‌شود.





:: برچسب‌ها: خط کشی , خط کشی پارکینگ , خط کشی جایگاه خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: